Hoe schakel ik een plugin uit via FTP?

Geüpdatet 3 months ago door Ruben Hiemstra

Het wil wel eens gebeuren dat je Wordpress site niet meer werkt en je ook niet meer in het beheer kan komen. Meestal wordt dit veroorzaakt door een plugin. Daarom in dit artikel een uitleg hoe je een plugin kan uitschakelen via ftp of de cpanel file manager.

Ftp

We gaan er vanuit dat je weet hoe ftp werkt en hoe je hierop inlogt. Mocht je dit niet weten dan verwijzen we je graag naar het kopje File manager.

  1. Mocht je niet direct in de public_html komen, ga dan eerst naar deze map.
  2. Ga naar de map wp-content, vervolgens naar de map plugins.
  3. Als je weet welke plugin de boosdoener is zoek dan de map van deze plugin, open hem niet
  4. Wijzig de naam van de map van de betreffende plugin. Mocht je niet weten welke plugin de oorzaak is, dan ga je alle plugin mappen stuk voor stuk hernoemen. Ga na elke wijziging door naar stap 5.
  5. Ga naar je Wordpress admin, werkt het niet ga dan weer naar stap 4 en hernoem een andere plugin map.
  6. Mocht het probleem nog steeds bestaan dan mag je contact opnemen met onze support afdeling, zij zullen dan kijken wat ze voor je kunnen doen en indien nodig advies geven.

File manager / Bestandsbeheer

  1. Mocht je nog niet ingelogd zijn op Cpanel of het dashboard, ga dan naar https://dashboard.xxlwebhostin... . Log in met de gegevens die je van ons hebt ontvangen.
  2. Ga naar "Domeinen & Hosting" in het dashboard. 
  3. Zoek in het overzicht naar het domein of hostingpakket waar het om gaat en klik op het icoon Cpanel Inloggen. Schermafbeelding_2017-07-07_om_09.59.02.png
  4. Schermafbeelding_2017-07-07_om_10.30.17.png Zoek naar de optie "bestandsbeheer" of "file manager".
  5. Ga naar de map public_html en open de map wp-content. Schermafbeelding_2017-07-07_om_10.32.49.png
  6. Open de map plugins.
  7. Als je weet welke plugin de boosdoener is zoek dan de map van deze plugin, open hem niet
  8. Wijzig de naam van de map van de betreffende plugin. Mocht je niet weten welke plugin de oorzaak is, dan ga je alle plugin mappen stuk voor stuk hernoemen. Ga na elke wijziging door naar stap 5.
  9. Ga naar je wordpress admin, werkt het niet ga dan weer naar stap 4 en hernoem een andere plugin map.
  10. Mocht het probleem nog steeds bestaan dan mag je contact opnemen met onze support afdeling, zij zullen dan kijken wat ze voor je kunnen doen en indien nodig advies geven.

Hoe hebben we het gedaan?