Hoe moet ik de mail instellen op Thunderbird?

Geüpdatet 7 months ago door Ruben Hiemstra

In dit artikel leggen we uit wat je nodig hebt om het e-mailadres in te stellen op Thunderbird.

Om te weten te komen wat voor mail instellingen je moet gaan gebruiken bij het instellen van je e-mail adres, kan je naar Logingegevens opvragen gaan. Vul hier je domeinnaam in en klik op opvragen, je krijgt nu een overzicht te zien van de correcte mail instellingen die je kunt gaan gebruiken.

  • Open de Accountinstellingen (Extra | Accountinstellingen). Alle e-mail- of nieuwsgroepaccounts die al zijn geconfigureerd worden aan de linkerkant van het dialoogvenster Accountinstellingen weergegeven.
  • Klik op de knop Accountacties en selecteer E-mailaccount toevoegen.
  • Voer de weer te geven naam, e-mailadres en wachtwoord in en druk op Doorgaan. Thunderbird zal op basis van de domeinnam je accountinstellingen proberen vast te stellen. Mocht dit niet werken volg dan onderstaande stappen.
  • Druk op de knop Stoppen om het opzoeken af te breken, bewerk vervolgens de servernamen, poort en IMAP/POP, en druk daarna op Handmatige configuratie om de account handmatig in te stellen. 

De algemene mailinstellingen die je kan gebruiken voor Thunderbird zijn als volgt:

Als voorbeeld neem ik ams0XX.yourwebhoster.com

Voor IMAP:

Server inkomende mail: ams0XX.yourwebhoster.com 
Poort inkomende mail: 993
SSL: Ja

Voor POP3:

Server inkomende mail: ams0XX.yourwebhoster.com 
Poort inkomende mail: 995
SSL: Ja

Uitgaande mal server instellen

Meerdere e-mailaccounts kunnen dezelfde uitgaande SMTP-server gebruiken. Om deze reden worden SMTP-servers apart van e-mailaccounts aangemaakt. Selecteer in het linkerpaneel van het dialoogvenster Accountinstellingen het item Uitgaande server (SMTP) onder in de lijst. Er kan zich een vermelding in de resultatenlijst bevinden die tijdens het invoeren van uw accountdetails is aangemaakt. Bewerk deze vermelding of voeg een nieuwe toe. Onderstaande is nodig:

Server uitgaande mail: ams0XX.yourwebhoster.com
Poort uitgaande mail: 465
SSL: Ja

Mocht je nog vragen hebben kan je altijd terecht bij onze support. Door in het dashboard op het praat ballonnetje te klikken kan je een chat met ons starten.


Hoe hebben we het gedaan?